Byrå

Brukerstøtte

Her finner du hjelp og svar på ofte stilte spørsmål (FAQ)

Ofte stilte spørsmål

  • Hvorfor er knappen Lagre grå og jeg kan ikke trykke på den?

    Hvorfor er knappen Lagre grå og jeg kan ikke trykke på den?

    Når du er inne på et klientkort og gjør endringer kan det hende at lagreknappen ikke blir aktiv. Dette kan ha flere årsaker.

    Det første du skal se etter er om noen av feltene på klientkortet har en rød kant rundt. Det betyr at informasjonen i feltet er feil og må rettes før man får lagre noe på klienten.

    Eksempel på felt med rød ramme

    Dersom det ikke er noen rød kant rundt noen felt, kan feilen skyldes at klienten ligger dobbelt i Byrå. Det kan hende at organisasjonsnummeret er registrert både på roller og klienter som ikke er samme foretak/person.

  • Hvordan får jeg digital signatur integrert i Byrå?

    Hvordan får jeg digital signatur integrert i Byrå?

    Din brukerkonto i Penneo må kobles til Byråbrukeren din. 

    I Byrå går du til Meny - Brukere og velger din egen bruker. På fanen Grunndata finner du en knapp Rediger profilinformasjon. Der limer du inn klientnøkkel og passord. Disse henter du fra din bruker på penneo.com under Min profil og fanen API integrasjon.

    Klikk her for å logge inn i Penneo
  • Kan jeg registrere samme informasjon på flere klienter samtidig?

    Kan jeg registrere samme informasjon på flere klienter samtidig?

    Fra klientlisten kan du gjøre en masseoppdatering.

    Merk én eller flere klienter og høyreklikk på én av dem. Der velger du mellom masseoppdatering av grunndata eller oppgave/regnskapsår.

    Meny masseoppdatering

    Du kan endre verdi for flere felt samtidig. Endringene vil slå gjennom for alle de valgte klientene når du trykker på knappen Kjør.

    Masseoppdatering av grunndata

  • Hvordan lagres e-post fra Outlook i Byrå?

    Hvordan lagres e-post fra Outlook i Byrå?

    I Outlook kan du høyreklikke på e-posten du ønsker å lagre og velge Lagre i Byrå.

    Meny i Outlook

    E-posten vil da lagres under fanen Kommunikasjon på den klienten e-posten er registrert på. Vedleggene lagres under fanen Dokumentbehandling. Dersom den ikke er registrert tidligere, havner den i en e-posthåndterer der du kan angi hvilken klient den skal lagres på. 

  • Hvor lagres e-post i Byrå fra Outlook?

    Hvor lagres e-post i Byrå fra Outlook?

    E-post lagres under fanen Kommunikasjon og vedlegg under fanen Dokumentbehandling.

    Klientkort

  • Jeg har lagret en e-post i Byrå men jeg finner den ikke på klienten?

    Jeg har lagret en e-post i Byrå men jeg finner den ikke på klienten?

    Dersom en e-post som skal lagres kommer fra en adresse som ikke er kjent for Byrå vil den lagres i e-posthåndtereren. Der kan du angi hvilken klient den skal lagres på.