
Byrå - Support
Her finner du hjelp og svar på ofte stilte spørsmål (FAQ)
Ofte stilte spørsmål Byrå
-
Hvorfor er knappen Lagre grå og jeg kan ikke trykke på den?
Hvorfor er knappen Lagre grå og jeg kan ikke trykke på den?
Når du er inne på et klientkort og gjør endringer kan det hende at lagreknappen ikke blir aktiv. Dette kan ha flere årsaker.
Det første du skal se etter er om noen av feltene på klientkortet har en rød kant rundt. Det betyr at informasjonen i feltet er feil og må rettes før man får lagre noe på klienten.
Dersom det ikke er noen rød kant rundt noen felt, kan feilen skyldes at klienten ligger dobbelt i Byrå. Det kan hende at organisasjonsnummeret er registrert både på roller og klienter som ikke er samme foretak/person.
-
Hvordan får jeg digital signatur integrert i Byrå?
Hvordan får jeg digital signatur integrert i Byrå?
Klikk her for å logge inn i PenneoDin brukerkonto i Penneo må kobles til Byråbrukeren din.
I Byrå går du til Meny - Brukere og velger din egen bruker. På fanen Grunndata finner du en knapp Rediger profilinformasjon. Der limer du inn klientnøkkel og passord. Disse henter du fra din bruker på penneo.com under Min profil og fanen API integrasjon.
-
Kan jeg registrere samme informasjon på flere klienter samtidig?
Kan jeg registrere samme informasjon på flere klienter samtidig?
Fra klientlisten kan du gjøre en masseoppdatering.
Merk én eller flere klienter og høyreklikk på én av dem. Der velger du mellom masseoppdatering av grunndata eller oppgave/regnskapsår.
Du kan endre verdi for flere felt samtidig. Endringene vil slå gjennom for alle de valgte klientene når du trykker på knappen Kjør.
-
Hvordan lagres e-post fra Outlook i Byrå?
Hvordan lagres e-post fra Outlook i Byrå?
I Outlook kan du høyreklikke på e-posten du ønsker å lagre og velge Lagre i Byrå.
E-posten vil da lagres under fanen Kommunikasjon på den klienten e-posten er registrert på. Vedleggene lagres under fanen Dokumentbehandling. Dersom den ikke er registrert tidligere, havner den i en e-posthåndterer der du kan angi hvilken klient den skal lagres på.
- Hvor lagres e-post i Byrå fra Outlook?
- Jeg har lagret en e-post i Byrå men jeg finner den ikke på klienten?
-
Hvordan sletter jeg en klient i Byrå?
Hvordan sletter jeg en klient i Byrå?
Å slette en klient, er en to-stegs prosedyre. Først må klienten deaktiveres, så kan man slette den permanent.
1. Gå til klientlisten og marker klienten
2. Trykk på tannhjulet til høyre i bildet
3. Sett "Aktiv" stauts til "Av"
4. Husk å trykke på lagre-knappen5. Gå øverst i bildet på "Lister" og velg "Ikke aktive klienter"
6. Marker klienten du vil slette og trykk "Fjern" nederst til høyre
Veiledninger
-
Brukermanual til Byrå
Byrå brukermanual
Her kan du laste ned brukermanualen til Byrå.
-
Arbeidsoppgaver i Byrå
Arbeidsoppgaver i Byrå
I Wolters Kluwer Byrå setter du opp de arbeidsoppgaver som skal gjennomføres på klientene. En mal med Oppgavetyper (Standardoppgaver) og Kontrollpunkter er til hjelp for deg i startfasen.
Oppgavetyper beskriver ditt oppdrag som du utfører for klientene f.eks. Årsavslutning, Regnskapsføring, Skatt og Revisjon mens Kontrollpunkter viser hvor du er i din oppgaveprosess f.eks. Bilag ankommet, Bank avstemt og Levert selvangivelse.Klikk for å laste ned veiledningen.
Teknisk informasjon
-
Systemkrav for Byrå
Generelle systemkrav
Last ned oversikt over systemkravene til Byrå.
Merk at det er krav til server (dedikert eller kombinert) for å kunne bruke Byrå.
-
Installasjonsveiledning - server
Serverinstallasjon
Last ned installasjonsveiledning for server.
-
Installasjonsveiledning - klient
Klientinstallasjon
Her finner du installasjonsveiledning for Byrå-klienten.